مهارت های زندگی

سلسله مباحث استاد حجه الاسلام و المسلمین دکتر رضا علی کرمی

مهارت های زندگی

سلسله مباحث استاد حجه الاسلام و المسلمین دکتر رضا علی کرمی

انجمن پرک ؟؟؟!!!

انجمن پرک ؟؟؟!!!
   

استاد دکتر رضاعلی کرمی :

1- یکی از انجمن‌های فعال در خارج از کشور انجمن پرک وابسته به آمریکا است.

2- انجمن پرک در کشورهای عربستان، فرانسه، انگلستان و اسرائیل به بررسی نقش روحانیت در جهان می‌پردازد، این گونه انجمن‌ها سعی دارند با انجام طرح‌های مختلف از گسترش نقش روحانیت در جامعه جلوگیری کنند.

3- یکی از فعالیت‌های دشمن جدایی روحانیت از کارهای اصلی و محتوایی است ، عربستان سعی دارد خروجی دانشگاه‌ها ما سیاسی نباشد بلکه از نظر فکری وهابی شده باشند.

4- عصر ما عصر جنگ نرم‌افزارها است، مقام معظم رهبری نیز سال‌های گذشته نسبت به تهاجم و شبیخون فرهنگی هشدار دادند، اکنون افزون‌بر فرانسه، انگلستان؛ عربستان، مالزی و حتی کویت نیز برای کشور برنامه‌ریزی می‌کنند.


5- عصر حاضر، عصر امتحان روحانیت و حوزه‌های علمیه است، ما نیازمند راهکار برای مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان هستیم، چرا که اکنون جنگ و تهاجم فرهنگی است نه جنگ نظامی.


                                                    

6- حوزه‌های علمیه باید در مدارس اقدامات جدی انجام دهند، برای مثال باید کاری کنند که روح نماز در نهاد دانش آموزان دمیده شود، اگر در مدارس کار فرهنگی صورت نگیرد مسلماً دانش آموزان در محله‌های خود نیز به مسجد نمی‌روند.


7- اکنون جنگ میان ما و غرب یک جنگ نابرابر است، اگر ما یک کار فرهنگی می‌کنیم غربی‌ها ده‌ها ‌هزار کار فرهنگی در پنهان می‌کنند.

 

8- طلاب باید در مدارس از بیان مباحث تکراری که ممکن است دانش آموزان در کتاب‌های خود خوانده باشند خودداری کنند، از این‌رو ضرورت دارد تا مبلغان نسبت به کتاب‌های دینی، اجتماعی و فارسی دانش آموزان شناخت کافی داشته باشند.

 

9- باید از عواطف دانش آموزان برای بیان مباحث دینی و اسلامی استفاده کرد. بیان مباحث دینی و اسلامی با استدلال عقلی برای دانش آموزان ممنوع است، استدلال عقلی باید برای دبیرستانی‌ها باشد.

 


منبع : http://mmiad.ir/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد