مهارت های زندگی

سلسله مباحث استاد حجه الاسلام و المسلمین دکتر رضا علی کرمی

مهارت های زندگی

سلسله مباحث استاد حجه الاسلام و المسلمین دکتر رضا علی کرمی

رابطه دروغ و امراض روانی

رابطه دروغ و امراض روانی


نتیجه تصویری برای دروغ تصویر

 حجة‌الاسلام و‌المسلمین دکتر رضاعلی کرمی، در همایش تخصصی روحانیون با موضوع روش‌های تربیتی، که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با انتقاد از برخورد انفعالی خانواده‌ها با مسایل تربیتی و اجتماعی، گفت: مشکل اساسی ما در تربیت این است که به مراحل رشد فرد توجه نداریم.

 این کارشناس مسایل خانواده افزود: مگر ممکن است باغبانی بدون این‌که از نیازها و شرایط یک گل آگاه باشد، بتواند گل پرروش دهد؛ پدر و مادرها هم اگر از مراحل رشد کودک خبر نداشته باشند و نسبت به لازمه‌های دوره‌های سنی او بی‌توجه باشند، نمی‌توانند فرزند خوبی تربیت کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور قم ادامه داد: متأسفانه تا مشکلی برای کودک پیش نیاید و دچار اشتباهی نشود، از تربیت صحیح او غافلیم و نوعاً تدافعی عمل می‌کنیم.

حجة‌الاسلام والمسلمین کرمی تصریح کرد: محال است بین همسرانی که پیش از ازدواج، مراحل رشد خود را به‌خوبی و درستی طی کرده باشند، کدورتی اتفاق بیفتد.


نتیجه تصویری برای عکس دکتر رضا علی کرمی

وی، ریشه بسیاری از مشکلات روحی افراد را دروغ عنوان کرد و گفت: دروغ عامل بسیاری از مشکلات روحی و روانی افراد است و کسانی‌که راحت دروغ می‌گویند به امراض روانی مختلف از جمله استرس، ترس، ضعف حافظه و... دچار می‌شوند و به‌تدریج مشکل حادتر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان با بیان این‌که کودکان باید دو سوم از وقت خود را با همسالان خود سپری کنند تا دچار مشکل نشوند، افزود: سابقاً چون چند خانواده یک‌جا زندگی می‌کردند، مشکلی در این مورد احساس نمی‌شد، ولی اکنون بیشتر اوقات کودکان در تنهایی سپری می‌شود. بر این اساس، مسئله لزوم رشد جمعیت در حال حاضر فقط به‌خاطر مسایل جمعیتی نیست، بلکه نیاز کودک به هم‌بازی هم برای رشد او مطرح است که باید خانواده‌ها این مسئله را جدی‌ بگیرند.


منبع : http://www.ofoghhawzah.com/news/hawzahqom_11286/335658




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد