مهارت های زندگی

سلسله مباحث استاد حجه الاسلام و المسلمین دکتر رضا علی کرمی

مهارت های زندگی

سلسله مباحث استاد حجه الاسلام و المسلمین دکتر رضا علی کرمی

انجمن پرک ؟؟؟!!!

انجمن پرک ؟؟؟!!!
   

استاد دکتر رضاعلی کرمی :

1- یکی از انجمن‌های فعال در خارج از کشور انجمن پرک وابسته به آمریکا است.

2- انجمن پرک در کشورهای عربستان، فرانسه، انگلستان و اسرائیل به بررسی نقش روحانیت در جهان می‌پردازد، این گونه انجمن‌ها سعی دارند با انجام طرح‌های مختلف از گسترش نقش روحانیت در جامعه جلوگیری کنند.

3- یکی از فعالیت‌های دشمن جدایی روحانیت از کارهای اصلی و محتوایی است ، عربستان سعی دارد خروجی دانشگاه‌ها ما سیاسی نباشد بلکه از نظر فکری وهابی شده باشند.

4- عصر ما عصر جنگ نرم‌افزارها است، مقام معظم رهبری نیز سال‌های گذشته نسبت به تهاجم و شبیخون فرهنگی هشدار دادند، اکنون افزون‌بر فرانسه، انگلستان؛ عربستان، مالزی و حتی کویت نیز برای کشور برنامه‌ریزی می‌کنند.


5- عصر حاضر، عصر امتحان روحانیت و حوزه‌های علمیه است، ما نیازمند راهکار برای مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان هستیم، چرا که اکنون جنگ و تهاجم فرهنگی است نه جنگ نظامی.


                                                    

6- حوزه‌های علمیه باید در مدارس اقدامات جدی انجام دهند، برای مثال باید کاری کنند که روح نماز در نهاد دانش آموزان دمیده شود، اگر در مدارس کار فرهنگی صورت نگیرد مسلماً دانش آموزان در محله‌های خود نیز به مسجد نمی‌روند.


7- اکنون جنگ میان ما و غرب یک جنگ نابرابر است، اگر ما یک کار فرهنگی می‌کنیم غربی‌ها ده‌ها ‌هزار کار فرهنگی در پنهان می‌کنند.

 

8- طلاب باید در مدارس از بیان مباحث تکراری که ممکن است دانش آموزان در کتاب‌های خود خوانده باشند خودداری کنند، از این‌رو ضرورت دارد تا مبلغان نسبت به کتاب‌های دینی، اجتماعی و فارسی دانش آموزان شناخت کافی داشته باشند.

 

9- باید از عواطف دانش آموزان برای بیان مباحث دینی و اسلامی استفاده کرد. بیان مباحث دینی و اسلامی با استدلال عقلی برای دانش آموزان ممنوع است، استدلال عقلی باید برای دبیرستانی‌ها باشد.

 


منبع : http://mmiad.ir/


رابطه دروغ و امراض روانی

رابطه دروغ و امراض روانی


نتیجه تصویری برای دروغ تصویر

 حجة‌الاسلام و‌المسلمین دکتر رضاعلی کرمی، در همایش تخصصی روحانیون با موضوع روش‌های تربیتی، که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با انتقاد از برخورد انفعالی خانواده‌ها با مسایل تربیتی و اجتماعی، گفت: مشکل اساسی ما در تربیت این است که به مراحل رشد فرد توجه نداریم.

 این کارشناس مسایل خانواده افزود: مگر ممکن است باغبانی بدون این‌که از نیازها و شرایط یک گل آگاه باشد، بتواند گل پرروش دهد؛ پدر و مادرها هم اگر از مراحل رشد کودک خبر نداشته باشند و نسبت به لازمه‌های دوره‌های سنی او بی‌توجه باشند، نمی‌توانند فرزند خوبی تربیت کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور قم ادامه داد: متأسفانه تا مشکلی برای کودک پیش نیاید و دچار اشتباهی نشود، از تربیت صحیح او غافلیم و نوعاً تدافعی عمل می‌کنیم.

حجة‌الاسلام والمسلمین کرمی تصریح کرد: محال است بین همسرانی که پیش از ازدواج، مراحل رشد خود را به‌خوبی و درستی طی کرده باشند، کدورتی اتفاق بیفتد.


نتیجه تصویری برای عکس دکتر رضا علی کرمی

وی، ریشه بسیاری از مشکلات روحی افراد را دروغ عنوان کرد و گفت: دروغ عامل بسیاری از مشکلات روحی و روانی افراد است و کسانی‌که راحت دروغ می‌گویند به امراض روانی مختلف از جمله استرس، ترس، ضعف حافظه و... دچار می‌شوند و به‌تدریج مشکل حادتر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان با بیان این‌که کودکان باید دو سوم از وقت خود را با همسالان خود سپری کنند تا دچار مشکل نشوند، افزود: سابقاً چون چند خانواده یک‌جا زندگی می‌کردند، مشکلی در این مورد احساس نمی‌شد، ولی اکنون بیشتر اوقات کودکان در تنهایی سپری می‌شود. بر این اساس، مسئله لزوم رشد جمعیت در حال حاضر فقط به‌خاطر مسایل جمعیتی نیست، بلکه نیاز کودک به هم‌بازی هم برای رشد او مطرح است که باید خانواده‌ها این مسئله را جدی‌ بگیرند.


منبع : http://www.ofoghhawzah.com/news/hawzahqom_11286/335658